BOTIČKÁRNA.CZ
ÚVOD KATALOG NOVINKY AKCE SLEVY VÝPRODEJ AKTUALITY OBCHODNÍ PODMÍNKY KONTAKTY ODKAZY
HL. TEXT
VÝROBCE
ROZMĚR
VARIANTA
DR. KAUFMANN ELECTRONIC s.r.o.
Adresa
BOTIČKÁRNA.CZ
Čápkova 7
Brno
602 00
ČR
25573276
DIČ CZ-25573276
jsme plátci DPH
Telefon 775968287
.

JAK REKLAMOVAT BOTY ABYSTE USPĚLI

. . .

Než si koupíte boty, přemýšlejte, kde a jak často v nich budete chodit. Obuv poškozenou nevhodným používáním totiž budete jen těžko reklamovat. Soudní znalecPetr Janata upozorňuje, že někdy se tzv. společenská obuv používá jako vycházková, sportovní obuv se zase občas využívá, stejně jako ta módní, k vycházkám. Běžná obuv lidem někdy nahrazuje pracovní, jenže ta by měla být vyrobena z velmi kvalitních materiálů. Důležité také je o boty řádně pečovat, impregnovat je, důkladně sušit a neprat je například v pračce.

„Zákazník by měl také od prodávajícího zjistit, z čeho je bota vyrobena a do jakého prostředí (sucho, vlhko) se hodí,“ upozorňuje Jaromír Šlágr z České kožedělné a obuvnické asociace (ČKOA). Doklad o koupi bot si asi schová každý, málokdo si ale aspoň jednou přečte příbalový leták přiložený ke koupeným botám. I proto patří boty k nejčastěji reklamovaným výrobkům.

Šlágr vidí problém v tom, že velká část spotřebitelů považuje délku záruční lhůty za stejně dlouhou jako dobu životnosti bot. Tu ale ovlivňuje řada faktorů, například jak často se používá, hmotnost toho, kdo ji nosí, jak je používána a jak se o ni pečuje. Většinu obuvi tvoří sezónní zboží, které je zpravidla „spotřebováno“ již během záruční lhůty, a není je možné reklamovat.

„Podle našich zkušeností a potvrzují to i znalci, připadá téměř polovina případů, které zákazníci reklamují jako domnělou vadu, na běžné opotřebení nebo poškození obuvi,“ říká Vlasta Mayerová z ČKOA.

Mezi oprávněné reklamace způsobené vadou materiálu patří například rozlepení svršku a spodku obuvi, popraskané šití na svršku obuvi a prasklé podešve. Pokud ovšem nebyly podešve předtím poškozeny, třeba tím, že je zákazník o něco prořízl. Může jít také o olupování povrchové úpravy, nebo praskání svrškového materiálu v místě opakovaného ohybu.

Vady jako rozlepení svršku a spodku obuvi, nebo popraskané šití na svršku obuvi, jdou ovšem podle Mayerové jednoduše opravit. Pokud tedy kupující zjistí nějaký problém, měl by boty co nejdříve reklamovat v prodejně, kde je koupil. Nebo, jak upozorňuje Šlágr, v kterékoliv prodejně, patřící prodávajícímu, která tento typ bot nabízí, případně v sídle či místě podnikání prodávajícího.

K reklamaci není třeba krabice, v níž zákazník boty koupil. Obuv má být očištěná, suchá a hygienicky nezávadná. Hygienická závadnost je jediný důvod, kdy prodávající může reklamaci ihned odmítnout a nemusí se jí vůbec zabývat.

O reklamaci je třeba sepsat písemné potvrzení, například reklamační protokol, s přesným datem a důvodem, proč zákazník obuv reklamuje a jak si ji přeje vyřídit. Později se na protokolu objeví, kdy a jak byla reklamace vyřízena. Pokud se prodávající se zákazníkem nedohodnou na delší lhůtě, je reklamace obvykle vyřízena do třiceti dnů.

O reklamaci nerozhoduje výrobce či dodavatel obuvi, ale prodávající. Buď ji uzná a vrátí kupujícímu peníze za reklamovanou obuv, nebo mu ji v případě neodstranitelné vady vymění. Odstranitelnou vadu na vlastní základy odstraní. „Reklamaci může i zamítnout, když usoudí, že obuv byla poškozena nebo opotřebena v důsledku užívání, což je často chybně zaměňováno za vadu,“ varuje Šlágr.

Pokud zákazník s rozhodnutím prodávajícího nesouhlasí, může si nechat zpracovat znalecký posudek, a když je hotov, pokusit se boty znovu reklamovat. Seznam znalců je na serveru www.justice.cz. Tvoří ho sedmnáct soudních znalců a jeden znalecký ústav, kteří se posuzováním kvality obuvi zabývají. Jejich cílem je tedy důkladně posoudit, kdy jde o vadu materiálu a kdy se kupující o obuv špatně staral, nebo ji používal k jinému účelu, než měl a reklamace je proto neoprávněná.

Cena za znalecký posudek je individuální. Například šestice znalců ze Zlína si v současné době účtuje za soudně znalecký posudek v průměru 1 500 korun, ti pražští podle Šlágra až 6 000 korun. Posudek zpravidla platí kupující, měl by se proto včas zajímat o jeho orientační cenu. Když spor vyhraje, prodávající mu tyto peníze uhradí.

Zdroj: http://www.penize.cz/ochrana-spotrebitele/69349-jak-reklamovat-boty-abyste-uspeli

 

Reklamace v Botičkárně obecně (každý případ samozřejmě posuzován individuálně)

 

MĚNÍME OKAMŽITĚ NA MÍSTĚ, výměna obuvi možná 5 pracovní dnů po zakoupení

- nenošenou obuv, která byla zakoupena v nevhodné velikosti - jedná se většinou o nákupy bez dětí se špejlí, případně o chvilky, kdy děťátko opravdu není dobře naladěno a bylo by změřitelné pouze za použití odvaru z makovic či hrubého násilí

-nenošenou obuv, u které byla po nákupu objevena nějaká výrobní vada

-vzhledem k tomu, že poskytujeme nadstandardní zákaznický servis, měníme ve výjimečných případech (pobyt v cizině, babička zakoupila dopředu dárek) i nenošenou obuv, která byla zakoupena s větším předstihem a v době, kdy je potřebná , je již malá - pokud je v originální krabici s visačkami a účtenkou, neděláme problém ani s výměnou za větší v tomto případě např. i po dvou měsícíh od koupě,

REKLAMACE JEDNOZNAČNĚ ANO-řešíme v co nejkratší době

-rozlepené okopy, pokud není okop mechanicky poškozen či obroušen

- rozpárané švy,

- vypárané suché zipy,

- špatně držící suché zipy po přiměřené době nošení,

- jakékoliv ZJEVNÉ výrobní vady uvnitř obuvi  

- potrhaný (vadou materiálu) mechanicky nepoškozený svršek 

REKLAMACE SPORNÉ-necháváme posoudit odborníkem

- údajné  zavlhání membránové obuvi, zvláště v případech, kdy je tato vada u zimní obuvi reklamována po sezoně napři. v dubnu je to poměrně zvláštní - tyto vady prosíme reklamovat IHNED, POKUD MÁ MEMBRÁNA VADU, PROJEVÍ SE TATO IHNED NA ZAČÁTKU NOŠENÍ, POKUD ZAČNE DO OBUVI ZATÉKAT PO SEZONĚ, JEDNÁ SE O MECHANICKÉ POŠKOZENÍ MEMBRÁNY

- prasklé či drolicí se podrážky

- změna charakteru kůže (sražení vložky) které mohlo být způsobeno promáčením a nedostatečnou údržbou,

-  nezjevné vady údajně způsobující diskomfort nošení, otlaky a podobně - takovéto vady reklamujte prosím ihned po jejich objevení, dostavte se i s dítětem pro možnost ověření správné velikosti a šíře. Posezonní reklamace tohoto typu u zjevně plně využívané obuvi nepřijímáme.

- údajné zatékání do gumové obuvi bez zjevných děr či vad /musíme ověřit/ - ve všech případech se jednalo o nadměrné pocení nožky při dlouhém pobytu v gumové obuvi,

REKLAMACE JEDNOZNAČNĚ NE-tyto vady k reklamaci nepřijmeme

- špice, paty či jiné části obuvi evidentně zbroušené od odrážedel, klouzaček či jiným způsobem EVIDENTNĚ mechanicky poškozené

- svršky poškozené řezem, roztržené např. o hřebík, svršek "chlupatý" od špatné manipulace se suchým zipem

- změny barevnosti způsobené běžným opotřebením obuvi a nedostatečnou údržbou

- plesnivou obuv

- obuv, u které i přes naše doporučení byla zvolena nevhodná velikost (obvykle větší- uvádíme vždy na paragonu) a dochází k "škrontání" a zvýšenému opotřebení podrážky v patní části, případně ke vzniku puchýřů na patách

- obuv, která je např. po dvou měsících od koupi dítěti již malá. I taková reklamace se již objevila a přesto, že měříme velmi poctivě (velikosti námi doporučených nadměrků můžete najít v pravém sloupečku e-shopu či na facebooku), může dojít ke skokovému růstu nožky a i běžným růstem mohou boty vydržet jen 3 měsíce. Velikost nadměrku je vždy při nákupu s rodičem konzultována.

- reklamace typu , že do plátěnek v dešti teče (i to už zde bylo), případně , že se v oteplených holínkách potí v létě nohy.Každá obuv má své využití a  nelze reklamovat  údajnou nefunkčnost obuvi, určenou pro zcela jiný účel, než za jakým je používána.

- "boty nechce nosit, protože už se jí nelíbí" - a opravdu i toto je realita:-), ani špetka výmyslu- to netřeba komentovat (boty byly hodně nošené, zakoupené před 3 měsíci)

 

NAŠIM HLAVNÍM CÍLEM JE SPOKOJENOST ZÁKAZNÍKŮ. Z TOHOTO DŮVODU POSKYTUJEME MAXIMÁLNÍ SLUŽBY A NADSTANDARDNÍ SERVIS S MINIMÁLNÍMI MARŽEMI. PODLE NAŠEHO NÁZORU SE VŽDY A ZA VŠECH OKOLNOSTÍ SLUŠNÝ PRODEJCE SE SLUŠNÝM ZÁKAZNÍKEM  DOMLUVÍ.  jE ALE NUTNO SI UVĚDOMIT, ŽE REKLAMACE OBUVI JE INSTITUT, ZAJIŠŤUJÍCÍ BEZPROBLÉMOVÉ UŽÍVÁNÍ OBUVI PO DOBU JEJÍ ŽIVOTNOSTI. POKUD JE OBUV CELOU SEZONU, V NĚKTERÝCH PŘÍPADECH I DVĚ SEZONY DENNĚ NOŠENA A PLNĚ UŽÍVÁNA, JE Z NAŠEHO POHLEDU REKLAMACE PO PLNÉM VYUŽITÍ TAKOVÉ OBUVI  ZCELA ÚČELOVÁ   A K JAKO TAKOVÉ K NÍ PŘISTUPUJEME.

 

 

.
KOŠÍK JE PRÁZDNÝ
TIP Při objednávce zboží nad 1.500,00 Kč bude odeslání objednávky ZDARMA
OTVÍRACÍ DOBA - změny jsou vždy uvedeny na úvodní staně e-shopu
NÁŠ BLOG NAJDETE ZDE: http://botickarna.blog.cz/
STÁLE POTŘEBUJEME ŠIKOVNÉ BRIGÁDNICE!
Dítě musí začít chodit samo a nezačne dříve, dokud jeho kostra, vazy a svalstvo není k tomu způsobilé. Stavění dětí na nožičky, které ještě samo nechodí dítěti škodí.
AHOJ MAMKY, KAŽDÝ DEN "VYHAZUJEME" TAK 5 ZÁKAZNÍKŮ Z OBCHODU S TÍM, ŽE NA NÁKUP BOTIČEK JE JEŠTĚ BRZY. TRŽBA NA HOUBY, ALE DOBRÝ POCIT:-)))
Mnoho maminek dbá o správné obutí a pro správné poměření si pořizuje i speciální k tomu určená měřidla.
ČASTO SE U NÁS MAMINKY PTAJÍ NA "BOTIČKY ŽIRAFKY". Žirafka není značka obuvi, ale atest, kterým si může či nemusí výrobce své botičky označit. U nás tedy "žirafky" určitě najdete ve velké míře a vedle nich neméně kvalitní "nežirafky"
V Česku se nejvíc reklamují boty. Lidé si však často mylně myslí, že si u nich během dvouleté záruční doby mohou nechat opravit cokoliv. Pak bývají překvapení, že jim obchodníci reklamaci zamítnou, protože vada vznikla běžným opotřebením
Nový občanský zákoník nazývá internetový prodej poněkud cize jako „uzavírání smluv distančním způsobem“. Charakteristické pro takto uzavřené smlouvy je jejich sjednání mezi osobami, které nejsou přítomny v jeden okamžik na stejném místě
Zboží zakoupené přes e-shop a týká se to i zboží osobně vyzvednutého a uhrazeného na prodejně lze ze zákona vrátit do 14 kalendářních dnů od zakoupení.